Het Bedrijf

Het vraagt veel van een bedrijf om veilige, complete en kwalitatief hoogwaardige alarmeringsoplossingen te kunnen ontwikkelen en beheren. Van productontwikkeling en sales, tot aan support. Eenieder van ons draagt bij aan de mogelijkheid tot het aanbieden van veilige alarmeringsoplossingen voor ouderen en mensen met een beperking.

Research & Development

Onze ontwikkelafdeling(Research & Development, afgekort naar R & D), onderzoekt nieuwe mogelijkheden voor producten en diensten en zorgt voor de doorontwikkeling van bestaande producten om ze nóg beter te maken. Nieuwe ideeën worden getest en leiden soms tot nieuwe producten en diensten. Bijvoorbeeld: sociaal alarm, radioknoppen, valsensoren en programmeertools. Bestaande producten en diensten moeten daarnaast ook worden verbeterd, ontwikkeld en vernieuwd. CT_utv_grupp_L_2014Aangezien de telefoonnetwerken evolueren en vernieuwingen van invloed zijn op onze producten en diensten, hebben we medewerkers die analyseren en aanpassingen doen waar nodig. Daarnaast hebben we voortdurend contact met onze klanten, hetgeen leidt tot nieuwe aanvragen en ontwikkelingsmogelijkheden. We zijn dankbaar voor feedback van onze klanten, aangezien dat ons helpt bij onze missie ter verbetering van ons aanbod voor ouderen en mensen met een beperking.

 

De Zweedse Nationale Raad wil snellere digitalisering van sociale alarmen

Volgens een persbericht van de Zweedse Nationale Raad, moet de overgang naar digitale sociale alarmen sneller verlopen. Steeds meer mensen zijn voor hun veiligheid afhankelijk van technologie. 20 procent van de alarmsignalen van analoge sociale alarmen bereiken de alarmcentrale niet. Er zijn vandaag de dag ongeveer 212.000 sociale alarmen geïnstalleerd in de verschillende gemeenten in Zweden. De grafiek toont aan dat slechts 8 procent van de gemeenten volledig is overgestapt op digitale sociale alarmen en dat 38 procent heeft besloten om dat op een later moment in 2016 te doen.

 

Ondersteuning

De opdracht van Doro Care is om ouderen en gehandicapten veiligheidsoplossingen te bieden. We hebben een ondersteuningsafdeling met technisch gekwalificeerd personeel om gemeentes en gebruikers te helpen bij eventuele problemen. Als u hulp of begeleiding nodig hebt, zijn we er om u te helpen.
Onze werkzaamheden veranderen, er komen nieuwe producten bij en de software van zowel onszelf als van het telefoonnet wordt bijgewerkt, wat storingen tot gevolg kan hebben. Onze ondersteuning helpt u bij foutopsporing, begeleiding en advies mocht u tegen problemen aanlopen. Een ander voorbeeld is dat onze digitale alarmen constant bewaakt worden, en wanneer een veiligheidsalarm geen contact meer heeft, helpt de ondersteuning bij het opsporen van de fout. Analoge veiligheidsalarmen worden slechts één keer per dag gecontroleerd en kunnen zomaar buiten werking zijn, dit in tegenstelling tot de digitale alarmen die beduidend veiliger zijn. U kunt altijd contact opnemen met onze ondersteuningsdienst.